Reprezentantele auto ne pot ajuta sa alegem scaunul auto corect?
Chestiunea este mai complexa de atat. Desi prezenta isofixului este obligatorie la masinile vandute in spatiul UE incepand cu anul 2014, identificarea lui pune probleme celor de la reprezentante.

La masinile mai vechiute, prezenta celor doua inele isofix dintre spatar si bancheta nu este atat de evidenta, si-ti trebuie putina indemanare si experienta pentru a-ti strecura mana intre spatar si bancheta si a le identifica.

In practica mea, am intalnit situatii comice. Parinti care au mers la reprezentanta cu masina lor, si dupa ”verificare fizica” sau inclusiv dupa verificare a numarului de sasiu (!!!), li s-a spus ca masina nu are isofix. Sau, in alte cazuri, li s-a spus parintilor ca nu se poate adauga isofix, cand in realitate erau deja date gauri cu filet interior, de care sa fie prins kitul de isofix.

O alta constatare practica, in ce ma priveste, este ca desi o masina poate prezenta 5 locuri pe talon (3 in spate, 2 in fata), la majoritatea modelelor, odata ce instalezi 2 scaune cu isofix, nu mai ramane spatiu pentru inca un adult intre cele 2 scaune.

Mesajul (constatarea mea) este ca subiectul scaunelor auto, al prinderii isofix si al altor detalii de acest gen reprezinta cumva o nisa, o zona unde este bine sa stati de vorba mai degraba cu o persoana specializata. La reprezentante, este logic faptul ca interesul primar este sa-si vanda autoturismele din stoc. Mai departe, fiecare pe cont propriu. Informatiile primite referitoare la scaunele auto sunt minime, cunostintele sunt precare sau chiar eronate.

Pentru a veni cumva in intampinarea parintilor, am creat un video scurt care sa ajute in identificarea isofixului sau a gaurilor cu filet pentru instalarea kitului isofix. Il puteti viziona aici: https://youtu.be/m7Sw1nAQEYA.