Cat de importanta e garantia scaunelor auto?
Achizitionarea unui scaun auto este un proces foarte important pentru parinti, intrucat acesta vizeaza siguranta micutului. Atunci cand scaunul auto este achizitionat de la un comerciant sau distribuitor autorizat, cumparatorul va beneficia de garantie. Acest aspect nu este unul de neglijat, caci investitia financiara intr-un scaun auto nou are avantajele sale.

Ce include garantia scaunului auto?

Prin garantie se acopera servicii de reparatie gratuita din partea vanzatorului sau producatorului in baza facturii sau a bonului fiscal care atesta achizitia produsului.
Garantia de conformitate este garantia oferita de vanzator, conform legislatiei in vigoare. Este o perioada de timp intre 6 luni si 12 luni prin care vanzatorul iti garanteaza ca produsul vandut este conform cu specificatiile pe care s-a angajat ca le vinde.
Aceasta garantie este independenta de garantia tehnica/comerciala. Poate fi mai mica, mai mare sau egala si nu face obiectul defectiunilor tehnice.
Perioada de timp stabilita pentru remedierea reparatiei este de maxim 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
Pentru a beneficia de garantie este necesar sa ai documentul de achizitie al produsului si factura sau bonul fiscal care sa ateste achizitia produsului.
In cazul lipsei conformitatii consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire fara plata, prin reparare sau inlocuire, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest produs, in conditiile art. 13 si 14.


Ce nu acopera garantia?

Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice etc.), instalari incorecte, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor. De asemenea, nu se considera problema de garantie, uzura textilelor, decolorarea acestora, scamosarea sau alt tip de modificare datorata utilizarii produsului. Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei.
In cazul in care solicitarea de acordare a garantiei este nejustificata (produs functional), solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse si eventuale costuri de diagnosticare (stabilite de unitatea de service).
Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate. Perioada de garantie se prelungeste cu numarul de zile in care produsul s-a aflat in service.
Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei nu intra sub incidenta celor 15 zile calendaristice de solutionare.


Exista pe piata producatori care pun foarte mare accent pe garantia produselor concepute si oferite spre comercializare. Acest lucru este important pentru cumparator, intrucat prin investitia facuta, se asigura ca va beneficia de produs, dar si de eventualele reparatii oferite.
De pilda, producatorii scaunelor Joie ofera garantie extinsa scaunelor auto. Scaunele auto Joie beneficiaza acum de o garantie cu o valabilitate de 3 ani de zile. Asadar, de fiecare data cand investiti intr-un produs Joie, aveti certitudinea ca pentru cativa ani, ati scapat de griji.