5 motive pentru care alegem un scaun auto cu spatele la sensul de mers

De-a lungul anilor tehnologia a devenit din ce în ce mai avansată, iar cercetătorii de astăzi au acumulat o cantitate mare de date care ajută la menținerea copiilor noștri în siguranță în mașini.
Testele de siguranță care se fac de către organizațiile renumite (ADAC, Plus etc) folosesc un manechin ce reacționează la fel ca oamenii. Acestuia ii sunt montati senzori electronici în interior, pentru a ne învăța mai multe despre siguranță. Aceste manechine au contribuit la salvarea a nenumărate vieți de-a lungul anilor.

Cât de sigură este orientarea cu spatele la sensul de mers?

Cercetările au arătat că orientarea spre spate este cu 500% mai sigură până la doi ani.
Beneficiile dispar după aceea? Deloc.
Orientarea spre spate este întotdeauna mai sigură, chiar și pentru adulți. Beneficiile scad odată cu înaintarea în vârstă, pe măsură ce copiii noștri își dezvoltă capul, gâtul și coloana fragilă.
 

De ce să alegem poziția cu spatele la sensul de mers(rearward-facing)?

Adesea ne gândim la copiii noștri ca la niște adulți, care sunt puțin mai mici. Pot arăta ca niște adulți mici, dar realitatea este cu mult diferită. Protejarea unui copil sau a unui copil într-o mașină este dificilă, deoarece compoziția corpului este foarte diferită de cea a unui adult. Capul, gâtul și coloana vertebrală sunt delicate și departe de a fi dezvoltate. Orientarea cu spatele la sensul de mers ajută la protejarea acestor zone delicate într-o coliziune.

 

1. Dacă urmărim 100 de accidente rutiere în care toți copii sunt orientați cu spatele la sensul de mers, 8 copii vor muri sau vor fi grav răniți, 92 vor ieși din mașină pe propriile picioare. Dacă urmărim 100 de accidente rutiere în care toți copii sunt orientați cu fața la sensul de mers, 40 vor muri sau vor fi grav răniți, 60 vor ieși din mașină pe propriile picioare. Această informație poate salva vieți.


2. Un cap de adult reprezintă aproximativ 4%-6% din greutatea corporală, iar capul unui copil în vârstă de 9 luni reprezintă 25% – 35% din greutatea corporală. Capul unui bebeluș nu este doar disproporționat de mare, ci este si format in cea mai mare parte din craniu și creier. Fața este relativ mică. Acesta este unul dintre motivele pentru care leziunile la cap la copii sunt mult mai grave decât la adulți.

 

3. Vertebrele gâtului unui copil mic sunt foarte delicate datorită faptului că întreaga zonă a gâtului este subdezvoltată. Când se naște un bebeluș, vertebrele gâtului sunt „compuse din porțiuni separate de os unite prin cartilaj, cu alte cuvinte, scheletul bebelușului este încă moale”. Cartilajul se transformă în os în primii trei ani din viața unui copil. Procesul de întărire a oaselor, numit osificare, continuă până la pubertate. Mușchii și ligamentele din gât se dezvoltă în mod similar.


4. Aproximativ 70% din accidentele mortale sau severe se produc prin coliziune frontală. În acest caz scaunele auto orientate cu spatele la direcția de mers vor ajuta la reducerea efectelor negative produse de impact.


 
5. Copii au o vizibilitate mult mai mare pe geamul din spate al mașinii (lunetă) decât ar avea dacă ar sta poziționați cu fața, unde aria vizuală este restrânsă datorită scaunul din față. Puteți face testul: urcați în mașină, coborâți la nivelul copilului dumneavoastră și vă veți convinge.


 Autor: Navels


NAVELS este despre armonie. Între copil și părinte, între om și natură.
În limba engleză, navel înseamnă ombilic, dovada fizică a atașamentului dintre copil și părinte, iar NAVELS reprezintă întocmai simbolul acestei legături indestructibile. NAVELS semnifică protejarea copilului într-un mod natural dar ținând cont de tendințe și de slow fashion, înseamnă blândețe, grijă față de fragilitatea nou născutului și deferență față de puterea lui deopotrivă.

Anda, fondator Navels este expert certificat în transportul în siguranță al copiilor acreditat de IOSH (Institution of Occupational Safety and Health), o organizație mondială cu tradiție care asigură instruirea în domeniul siguranței și sănătății ocupaționale.