Cum au aparut manechinele de testare pentru copii?
In anii 1950, industria automobilelor a acordat mult prea putina atentie sigurantei adultilor si mai ales a copiilor in masini, chiar si in fata cresterii ratei de ranire si deceselor in infrastructurile rutiere in continua expansiune din intreaga lume.
Includerea celei mai elementare contramasuri de siguranta in caz de coliziune si centura de siguranta , insemna sa sugereze ca modelul de masina nu era proiectat in siguranta si, astfel, descuraja cumparatorii critici.

Dar in anul 1966, influenta carte a lui Ralph Nader, Unsafe at Any Speed (Nesiguranta la orice viteza), a devenit un best-seller, iar Congresul SUA a adoptat National Traffic and Motor Vehicle Safety Act (Legea nationala privind siguranta traficului si a autovehiculelor), care a dus la crearea Agentiei Nationale pentru Siguranta Traficului pe Autostrazi (NHTSA) in anul 1970. Aceste evenimente si altele din intreaga lume au stat la baza crearii si dezvoltarii unor manechine pentru testele de impact care sa reproduca corpul uman in cazul fortelor potentiale de impact.

Primele manechine pentru testele de coliziune ale automobilelor au fost de talie adulta. Dar, nu a trecut mult timp de la introducerea acestor prime manechine pentru adulti si s-a realizat ca micutii nu erau protejati in mod adecvat impotriva ranilor in cazul accidentelor auto.

Prin urmare, industria avea nevoie de un nou set de manechine de testare si de protocoale de testare pentru a evalua pericolele cu care se confrunta copii

Prima provocare in materie de siguranta a copiilor a fost corectarea si inlaturarea credintei eronate conform careia copiii pot fi tinuti in poala parintilor in timp ce calatoresc intr-un automobil si pot fi in deplina siguranta in cazul unui accident. Aceasta problema a fost abordata in 1973 de TNO (Organizatia Olandeza Pentru Cercetare Stiintifica Aplicata), astfel a fost creat prototipul manechinului Pinocchio. Practic, doar o marioneta din lemn care reprezenta un copil, Pinocchio avea rolul de a simula cum este afectat corpul copilului intr-un accident auto.