In 1996, dezvoltarea seriei de manechine Q a inceput cu finantare din partea proiectelor Europe's Child Restraint Standards (CREST) si Child Injury Led Design (CHILD) si s-a incheiat cu modelul Q10 in 2008, cu ajutorul unei finantari comune din partea proiectului Enabling Protection for Older Children (EPOCh).
In consecinta, in paralel cu activitatile din Europa, Comitetul de biomecanica al Societatii Inginerilor de Automobile (SAE) si NHTSA au dezvoltat dispozitive de testare antropomorfe pentru copii (ATD) pentru familia Hybrid-III de manechine de testare in caz de accident incepand cu 1992.
Primul manechin Q - Q3 a fost dezvoltat in 1996 cu o antropometrie actualizata, instrumente suplimentare si posibilitati de certificare imbunatatite (in comparatie cu manechinele din seria P).
Manechinele Q1, Q3 si Q6 au fost apoi dezvoltate, utilizate si imbunatatite intre 1999 si 2003 in cadrul programului CREST, cu scopul de a optimiza modelele manechinelor, si de a dezvolta proceduri de testare. Nou-nascutul de 6 saptamani Q0 a fost dezvoltat ulterior in cadrul programului CHILD din 2002 pana in 2006.
Manechinul Q are un design omnidirectional (optimizat pentru impactul frontal), o simulare exacta si realista a anatomiei, o reprezentare anatomica a cutiei toracice, a umarului si a pelvisului si o distributie realista a greutatii.
Au fost exploatate materiale noi; in principal materiale plastice in locul metalelor. Manechinele au fost usor de utilizat, cu reglaje minime, iar performanta s-a bazat pe date biomecanice. Manechinele au fost proiectate pentru a fi pregatite pentru testele de impact lateral, pentru testele cu airbaguri si in scopuri de cercetare . Cu o proiectare mai mult bazata pe stiinta, manechinele Q au imbunatatit, fara indoiala, proiectarea scaunelor si protectia copiilor de cand au fost introduse pentru prima data.
Ca parte a programului CHILD, manechinele Q au continuat sa evolueze si sa isi imbunatateasca durabilitatea, pastrand in acelasi timp antropometria si biofidelitatea. Pe masura ce evaluarea de catre grupurile de lucru ale Comitetului European Pentru Siguranta Sporita A Vehiculelor (EEVC) a continuat in vederea introducerii in ECE R44, astfel a fost produs Q1.5 pentru a adauga o acoperire pentru toate grupurile de masa ECE R44 in evaluarile sale privind sistemele de siguranta pentru copii.
Imbunatatirile generale ale designului au continuat cu noi modele pentru cap si gat si noi componente de umar din cauciuc durabil. In Q3 si Q6, tija telescopata cu infrarosu pentru evaluarea compresiei toracice (IR-TRACC) a inlocuit potentiometrele cu coarda si au fost incorporate cupele de sold si articulatiile cotului modificate.
O parte a programului EPOCh a constat in productia si perfectionarea modelului Q10, un copil de 10,5 ani, care reprezinta gama superioara de utilizare a sistemelor de siguranta pentru copii, cerand sa fie tinuti in siguranta copiii cu inaltimea de pana la 1,5 metri. Modelul prezinta IR-TRACC bidimensionale (2D) pentru coastele superioare si inferioare, un nou pelvis flexibil lateral bazat pe manechinul WorldSID pentru adulti si un model de umar cu clavicule asemanatoare celor umane.
Deoarece designul original al Q6 si Q10 nu prevedea masurarea sarcinilor in zona coloanei si nu permitea evaluarea sarcinilor abdominale au fost dezvoltate celule de sarcina ASIS pentru a rezolva aceasta problema. In plus, ca alternativa la celulele de sarcina ASIS, au fost dezvoltate de catre IFSTTAR senzori gemeni de presiune abdominala (APTS), constand intr-o vezica cilindrica moale umpluta cu ulei si care utilizeaza un senzor de presiune subminiatural in capac.
In cele din urma, in 2017, Programul European De Evaluare A Masinilor Noi (Euro NCAP) a propus modificarea Q10 pentru a imbunatati performanta si stabilitatea centurii de umar pentru protocoalele Euro NCAP. Ca urmare, Grupul de lucru Euro NCAP pentru copii a emis un set de noi cerinte de proiectare pentru Q10 si a anuntat in 2018 ca aceste actualizari finale vor fi aplicate in protocoalele de testare Euro NCAP 2020.
In special, toate manechinele Q au fost de atunci modelate cu minutiozitate in mai multe coduri FE, inclusiv LS-DYNA, Pam-Crash, Radioss si Abaqus pentru a fi utilizate in simulari computerizate sofisticate, oferind cea mai buna abordare de analiza in toate situatiile de accident.