Testul ADAC din octombrie 2025: ce scaune auto pentru copii merita cu adevarat increderea parintilor

ADAC a publicat in octombrie 2025 cel mai recent test al sau pentru scaunele auto pentru copii, iar rezultatele aduc atat vesti bune, cat si cateva avertismente serioase pentru parinti.

In total, 17 modele au fost analizate – de la scoici pentru nou-nascuti pana la scaune pentru copii mai mari. Testul arata o tendinta clara: standardele de siguranta devin tot mai stricte, iar nu toate produsele de pe piata tin pasul.


ADAC evalueaza scaunele auto dupa cinci criterii majore: 

-siguranta la impact frontal si lateral (care este, de altfel, si cel mai important criteriu, cu cea mai mare pondere a notei finale)

-utilizare si ergonomie - cat se usor poate fi instalat si reglat scaunul auto

-confortul copilasului

-continutul de substante daunatoare 

-impactul ecologic al materialelor 

Rezultatele obtinute in cazul testarilor ADAC sunt notate de la 1 (foarte bine) la 5 (slab). 

Cine a obtinut cele mai bune rezultate - editia octombrie 2025

Dintre cele 17 modele testate, doar cinci au reusit calificativul „gut” (bun),  restul fiind „befriedigend” (satisfacator) sau mai slab si trei modele de scaune auto nu au trecut testul.

  • Castigatorul testului este scaunul auto Britax Römer Kidfix Pro (nota 1,8). Recomandat pentru copii de 100–150 cm, acesta ofera o protectie excelenta la impact lateral, se instaleaza simplu si rapid in masina si este confectionat din materiale calitative.

  • Pentru categoria scoicilor auto, a fost testat modelul Joie i-Level Pro, atat in varianta de scoica simpla, cat si scoica cu baza isofix Encore (punctaj de 2.3). Aceasta scoica auto se poate utiliza pana la 87 cm, oferind o pozitie confortabila de somn datorita functie de recline a spatarului (unghi de inclinare la 157 grade). 

  • Un alt model de scaun auto cu rezultate bune este BeSafe Beyond 360 + Beyond Base (nota 2,4). Acesta se roteste la 360° si acopera o plaja mai larga de utilizare, intre 61 si 125 cm.

Din pacate, trei scaune au esuat testele si au fost catalogate drept „mangelhaft” (slab) – nerecomandate de ADAC:

  • Reecle 360 (ZA10 i-Size) – deficiente majore la testul de impact; risc crescut de ranire.

  • Chipolino Olympus i-Size – protectie slaba in caz de coliziune; desi modelul nu mai este produs, pot inca exista in vanzare la anumiti retaileri. 

  • Maxi-Cosi Nomad Plus – depasire a limitelor admise de PFAS* in husele produse in 2024. Versiunile noi (din 2025) sunt declarate fara PFAS, dar parintii trebuie sa verifice data fabricatiei.

PFAS = substante chimice folosite pentru impermeabilizare, dar problematice pentru sanatate si mediu. In testele ADAC, prezenta PFAS duce la scaderea notei unui scaun, chiar daca siguranata la impact este buna.

Ce invatam din testul ADAC 2025

Aceasta editie a testului marcheaza o etapa importanta: evaluarile nu mai sunt doar despre protectia la impact, ci si despre calitatea materialelor si sustenabilitate.

Intr-o perioada in care tot mai multe familii se gandesc la siguranta si responsabilitate ecologica, testul ADAC ofera un reper obiectiv si transparent. 

Siguranta copiilor nu se negociaza — iar rezultatele ADAC din octombrie 2025 confirma ca informarea ramane cel mai bun mijloc de protectie.


Sursa pentru articol, aici